ΤΟ ΕΚΘΕΜΑ
Κνωσός, Ανάκτορο. 1600 - 1450 π.Χ.
Η Τοιχογραφία του Τριμερούς Ιερού (ή των Εξεδρών) αποτελεί εξαιρετικό δείγμα των λεγόμενων μικρογραφικών τοιχογραφιών, μιας τεχνοτροπίας που άκμασε ταυτόχρονα με τις τοιχογραφίες μεγάλου μεγέθους κατά τη Νεοανακτορική περίοδο και χρησιμοποιήθηκε για την απόδοση πολυπρόσωπων συνθέσεων. Μαζί με την επίσης μικρογραφική Τοιχογραφία του Ιερού Άλσους και του Χορού κοσμούσε πλατιές ζώνες των τοίχων ενός ιερού στον όροφο, δίπλα στη βόρεια είσοδο της κεντρικής αυλής του ανακτόρου. Το όνομα της τοιχογραφίας προέρχεται από το τριμερές κτήριο στο κέντρο της, το οποίο επιστέφεται με το σύμβολο των ιερών κεράτων και θεωρείται ότι απεικονίζει ιερό, όμοιο με εκείνο που σώζεται στη δυτική πτέρυγα του ανακτόρου της Κνωσού. Δεξιά και αριστερά του ιερού διακρίνονται καθιστές γυναικείες μορφές με περίτεχνες ενδυμασίες και κομμώσεις που συζητούν ζωηρά μεταξύ τους. Η κεντρική σύνθεση πλαισιώνεται από εξέδρες με κίονες, όπου κάθονται ή στέκονται άλλες ομάδες γυναικών. Στη σκηνή απεικονίζεται μεγάλο πλήθος ανδρών και γυναικών που αποδίδονται συντομογραφικά, οι οποίοι πιθανώς παρακολουθούν κάποιο δρώμενο ή τελετή. Ο σκοπός αυτής της μαζικής συγκέντρωσης, η οποία χωροθετείται από τους μελετητές στην κεντρική αυλή του ανακτόρου της Κνωσού, δεν είναι σαφής, ενδέχεται ωστόσο να είχε θρησκευτικό χαρακτήρα με τη συμμετοχή επιφανών μελών της ανακτορικής αυλής.